03 July 2011

Lari John Lari ! Kau Akan Ditangkap Polis !


apa daya kita semua sama . 
walaupun hati kita semua berbeza oh manusia . 
walaupun kini kau telah dewasa . 
walaupun kini engkau sudah kenal cinta . 
kita manusia tak lepas dari dosa . 
semua manusia tiada yang sempurna . 
walaupun sesiapa di dalam dunia .

* gua tulis lirik ni untuk manusia manusia dekat luar sana yang suka menghakimi manusia lain dengan sesuka hati . ingat ! kita manusia tak layak nak cerita dosa dan pahala orang lain sebab kita sendiri tak pasti yang kita ke syurga atau neraka . selama ini gua dianggap manusia pengderhaka . manusia protesan . manusia komunis . hmm gua tak kisah dengan segala cemuhan dan anggapan . kerana gua tak pernah install perkara tu dalam otak gua . gua masih begini tak berubah apa walaupun lu orang banyak beri kritikan hina . lu jangan fikir lu boleh bunuh diri gua dengan sewenangnya . teringat gua pada perpatah Hang Jebat " raja adil raja disembah . raja zalim raja disanggah " kickass yeah ! haha lontaran kata kata gua ni tak ada kena mengena dengan tajuk entry dan gambar kat atas . oh I.S.A jangan tangkap gua . 

6 comments:

  1. yok yok tak tauu . sat g ade org ketuk pintu rumah kekekeee~

    zaman dh serba mghimpit bro ,
    kita yg sedikit mana mungkin melawan .

    tp semua tu xmustahil kan ! :DD

    ReplyDelete
  2. to dochi : haha fight for your right itu yang penting .

    ReplyDelete
  3. serius baru dengar pepatah dari jebat, kalau tuah feymes la aha xD

    ReplyDelete
  4. to Dya Zai : haha Hang Tuah just popular dekat buku sejarah je tapi Hang Jebat popular sebab berani lakukan revolusi . long live the malays !

    ReplyDelete
  5. terbaek bro!raja zalim kita sanggah!(aku xpernah sokong institusi raja,polis ass dan sbgainya.undang2 manusia..apa kita mau takut?undang2 tuhan kita tutup mata..lannchiauuuuu!!

    ReplyDelete
  6. to PMB : hm betol betol tapi institusi raja tu gua tak sokonglah . Malaysia ni masih milik melayu jika raja raja kita masih ada . tengok macam Singapore . kerabat johor dah pupus dekat sana . so bangsa asing senang senang je lanyak melayu yang pada asalnya itu tanah mereka .

    ReplyDelete