14 August 2010

Make Him Happy

after balik dari office aku terus melepak kat KLCC . cause office aku sebelah je dengan bangunan nombor 3 paling tinggi dunia tu . aku teserempak dengan 1 mat salih dan 1 mamat melayu . diorang bawak gitar . aku yang stress kerja tadi terus memfriendlykan diri untuk bertegur sapa . so kena lah berenglish dengan diorang . bila dah lama borak . aku pun pinjamlah gitar diorang . haha . andthen 2 orang kawan baru ni ajaklah aku bukak puasa sama sama . so why not kan ? before berbuka tu . aku ajak pergi Kinokuya . si mat salih ni punya excited bawak aku tengok buku tentang negara dia . oh yes ! dia mat salih Belgium . umur baru 17 tahun . dia tranfer belajar kat sekolah sini untuk 1 tahun . bila berbuka pulak . taknak happy dia bila dapat spagetti . dah 4 minggu dia tak makan . bapak happy dia semalam dan korang nak tahu dia belajar puasa . so far ni dia puasa penuh . aku sempat jugak ajar dia etika berbuka puasa . after azan harus makan kurma 1st andthen baru minum dan next of course melantak la . dia yang 1st time makan kurma . dia mengadu kenapa keras sangat . ape taknya . bijik kurma tu pun dia kunyah sekali . bila aku dah explain . barulah dia remove biji kurma tu . haha . bapak gayat dia dengan KLCC . haha . andthen dia sangat sangat terkejut bila kita punya airport yang sangat besar . KLIA ? haha . tak sangka betol aku Malaysia ni hebat jugak . haha . dan hari ini boss aku tegur aku masa meeting petang tadi . dia nampak aku denga Dennis ( mat salih tu ) kat KLCC . haha . 1 hari ni aku dengan gosip . bapak lah Malaysia ni . benda macam tu pun boleh bikin cerita ? lantak hangpa la nak habaq apa . haha . so aku kena lah ajar tentang Malaysia kat mat salih Belgium after ni . dah macam tourist guide pulak aku ni . tapi tak kisahlah . aku kan Tora Radio Friendly .

4 comments:

  1. Oh mat shalleh? Awww hahahahahahaha nanti bawak aku lepak sekali tapi kau jadi translator aku laaa hahahahahahahahaha eleh eleh, nanti nyanyi lagu kat aku tau (!)

    ReplyDelete
  2. okay takde hal la gang . lu just make a call je .

    ReplyDelete
  3. ouh,,,jadi tourist guard lah pulak kau lepas ni,,kan??
    bagus jugak..bleh gak tingkatkan rase cinta tanah air lepas dia bangge tahu KLIA n KLCC..hahahah...~

    ReplyDelete
  4. Tora, ajar aku makan kurma ehh ? hahahahagagagaga !

    ReplyDelete