09 March 2012

Zaman Dulu Dulu

gua rasa gua sudah semakin tua bila gua terkenang zaman dulu dulu . zaman dimana gua sibuk kumpul komik Dragon Ball dengan Arare tiap tiap bulan . main game tape . game paling famous masa tu Street Fighter , Super Mario sama Kontra . pergi town bawak Walkman . well ! gua masih simpan lagi koleksi kaset tape yang maha banyak kat rumah gua . dalam koleksi gua tu . ada 2-3 kaset yang umurnya lebih tua dari gua . antara kaset kaset yang gua ada Butterfinger , Carburator Dung , NOFX , Ramones , Sex Pistols . Cake . macam macam la . zaman yang mana kalau pergi Cyber Cafe semata mata nak main Chatting @ Kampung . zaman tu memang tak ada My Space . apa lagi Facebook , Twitter dan Skype yang ada sekarang ni . tak lupa jugak sebab nak main Counter Strike . zaman yang mana gua pakai kasut Jack Purcell . rambut serabai . pakai jeans koyak rabak . pakai baju band macam Nirvana , Soundgarden , Alice In Chain . cerita kat TV pulak pada zaman gua yang famous budak tengok macam Flashman , Gaban , Usop Sontorian , Keluang Man , zaman yang mana handphone Nokia 3310 sama Nokia Butterfly sangat famous . topup Maxis paling murah masa tu RM 60 . nak beli Sim Card pulak nak capai RM 150 . zaman yang mana ramai orang tengok cerita pakai VCD . zaman sebelum ada Astro . semua orang pakai Mega TV . zaman sekolah rendah sebelum ambik UPSR masa darjah 6 . darjah 3 kena ambik PTS . sinopsis untuk semua cerita diatas ialah gua sudah tua .

1 comment: